Kundservice växel är stängd den 18-19 september. Under dessa dagarna får ni gärna maila ert ärende till oss så kommer vi att återkoppla till er så fort vi kan. Mailadress: kundservice_falbygden@nordionenergi.se
En av våra viktigaste uppgifter är att bygga, underhålla och förnya elnätet så att alla kunder får den el de behöver med minsta möjliga avbrott. Det är en uppgift som vi jobbar hårt och intensivt med. En annan viktig uppgift är att modernisera vårt elnät för att kunna möta framtidens krav i form av elbilar, ny teknik, och digitalisering. Aldrig tidigare har satsningen varit större än den är nu på vädersäkring, förnyelse och förebyggande underhåll av vårt 226 mil långa elnät med över 17 500 kunder.
På vår sida Pågående projekt kan du se de projekt som pågår just nu.
Vår beredskapsorganisation står beredda att rycka ut när ovädret eller grävmaskinen är framme varje timme året om.
Vad som är bra att tänka på när ska bygga hus eller ändra något i anläggningen.
Läs merHur lÃ¥ngt är elnätet? Hur mÃ¥nga kunder finns det? Det och mycket mer svarar vi pÃ¥ här.
Läs merLägg först ett ärende hos Ledningskollen sÃ¥ kommer vi ut och märker upp var vÃ¥ra kablar finns.
Läs merVad som gäller när du har haft ett lÃ¥ngvarigt strömbrott eller om elektrisk utrustning gÃ¥tt sönder pÃ¥ grund av strömavbrott.
Läs mer