Registrera dig här
Frågor och svar
Hur fungerar det?
Så fort vi får information om ett avbrott skickar vi ett SMS till samtliga mobilnummer som finns registrerade på de adresser som berörs av avbrottet. Är ni flera i familjen med registrerade mobilabonnemang på samma adress får alla ett SMS.
Hur får jag tillgång till tjänsten?
Har du ett mobilnummer för privat bruk registrerat på din adress får du automatiskt SMS vid driftstörningar för den adress mobilnumret är kopplat till. Är ditt mobilnummer inte registrerat, om du har kontantkort, om numret är registrerat på din arbetsplats, om du har hemligt nummer eller om du har fler fastigheter du önskar få sms-avisering om, kan du själv registrera mobilnumret i formuläret på den här sidan. Detta gäller också om du har ett fritidshus i vårt nätområde men inte är skriven på den adressen. Du kan även registrera en e-postadress för avbrottsavisering.
Får jag fler SMS om det är ett långt avbrott?
Nej, vi skickar oftast bara ett SMS och i det finns en länk till vår hemsida som vi använder för att uppdatera driftinformationen. Där kan ni löpande följa information om eventuella driftstörningar. SMS-tjänsten är ett komplement till hur vi redan arbetar med avbrottsinformation.
Hur har ni fått tag på mitt nummer?
Vår samarbetspartner hämtar dagligen information om mobilabonnemang från alla Sveriges mobiloperatörer. Det är en tjänst som kan användas för samhällsnyttig information men aldrig för reklam.
Jag får inte era SMS! Varför?
Om du har registrerat ett mobilnummer på din adress men inte får några SMS kan det vara så att adressinformationen vi har om din anläggning är felaktig. Kontrollera gärna på din faktura under ”Anläggningsinformation” på sid 1. Den adressen måste stämma överens med Skatteverkets adressregister. Det kan till exempel inte bara stå ”Storegården” eller ”Garage” för att vi ska kunna matcha anläggningen mot dig som kund. Kontakta gärna kundservice så rättar vi till det.