Kundservice håller stängt för utbildning den 20 mars

Den 20 mars har kundservice telefonen stängd men det går bra att maila ert ärende till oss på: kundservice_falbygden@nordionenergi.se. Om du önskar bli uppringd angående ditt ärende, vänligen ange detta som ett önskemål, så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Falbygdens Energi Nät Logotyp

Felanmälan elnät

Vårt elnät är designat för att fungera dygnet runt, året runt. Om något skulle inträffa finns vi här för dig.

Du kan felanmäla driftstörningar på elnätet dygnet runt.

Kontakta oss för att göra en felanmälan på telefonnummer 0515-77 75 00

För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare, ange ditt knutpunktsnummer vid samtalet. Denna information hittar du enklast via din faktura.

Innan du ringer

Strömavbrott kan bero på problem i din egna elanläggning. Det finns några saker du kan kontrollera själv innan du gör en felanmälan.

  • Är huvudsäkringarna hela?
    Byt ut säkringarna och se om strömmen kommer tillbaka.

  • Har jordfelsbrytaren löst ut?
    Skruva ut alla gruppsäkringar (OBS: Inte huvudsäkringarna) på elcentralen, och slå till jordfelsbrytaren. Skruva sedan i en säkring i taget tills jordfelsbrytaren löser ut. Den säkringen som får jordfelsbrytaren att lösa ut är den grupp det är fel på. Kontakta gärna din elinstallatör för felavhjälning.

  • Har din granne ström?
    Om din granne har ström, ligger felet i din egna anläggning. Saknar grannen också ström är det troligtvis fel på vårt elnät.

  • Jobbar någon redan på felet?
    Innan du gör en felanmälan, kom ihåg att kontrollera att vi inte redan känner till felet enom att titta under driftinfo

Under strömavbrott

Här tips på vad du som kund ska tänka på att ha hemma inför eventuella längre strömavbrott.


Adress

Falbygdens Energi Nät AB

Box 251

521 02 Falköping

Kontaktuppgifter

Växel: 010-178 84 00

Kundservice: 0515-77 75 00

kundservice_falbygden@nordionenergi.se