Kundservice håller stängt för utbildning den 20 mars

Den 20 mars har kundservice telefonen stängd men det går bra att maila ert ärende till oss på: kundservice_falbygden@nordionenergi.se. Om du önskar bli uppringd angående ditt ärende, vänligen ange detta som ett önskemål, så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Falbygdens Energi Nät Logotyp

Vi byter affärssystem

Just nu byter vi affärssystem för vår mätvärdeshantering och fakturering. För dig som kund kommer detta inte märkas så mycket, men några saker förändras. Bland annat får du nytt kundnummer och fakturan får en ny layout.

Du kommer att få ett nytt kundnummer men vi har självklart kvar allt som rörde ditt tidigare kundnummer. När du kontaktar oss går det utmärkt att uppge personnummer eller organisationsnummer.

Från och med april får din faktura en ny layout och stapeldiagrammet kommer tyvärr inte längre finnas med. Här kan du läsa förklaringen till den nya fakturalayouten: Så tyder du din faktura. Länk till annan webbplats. Men det går fortfarande utmärkt att gå in på Mina Sidor för att se förbrukningsstatistik och diagram. Du når fortfarande Mina Sidor via vår hemsida precis som vanligt och under en övergångsperiod kommer du även att kunna logga in på den gamla versionen av Mina Sidor för att se historiska fakturor.

Mina Sidor blir dessutom mycket bättre, med mer möjlighet att följa och jämföra förbrukningsstatistik, skicka ärenden till kundservice, se alla dokument vi skickat till dig vid flytt eller leverantörsbyte, och uppdatera uppgifter som kan vara viktiga om vi behöver nå dig.

Vår Kundservice i Falköping kan ha något begränsade öppettider för att ta emot telefonsamtal under mars för att förbereda bytet, men ni kan alltid nå oss på kundservice_falbygden@nordionenergi.se så svarar vi på era frågor så snart vi kan.
För uppdaterade öppettider hänvisar vi till vår hemsida falbygdensenergi.se. Länk till annan webbplats.

Gällande leveranssätt för dina fakturor så behåller du alla tidigare val som till exempel e-faktura, kivra eller autogiro.