Kundservice

Till oss kan du vända dig med dina frågor kring ditt elnätsavtal.

Telefontider

MÃ¥ndag – Torsdag: 13:00 – 16:00
Fredag: Stängt

De flesta av våra kunder väljer att kontakta oss direkt när vi öppnar, har du möjlighet så försök gärna lite senare under våra öppettider, då brukar det vara lättare att komma fram.

Tel: 0515-77 75 00

Det går även bra att maila oss på kundservice_falbygden@nordionenergi.se så återkommer vi inom fem arbetsdagar.

Eventuella besök till kundtjänst ska alltid bokas i förväg, vi har ingen öppen mottagning.

Felanmälan: Vid driftavbrott ring 0515-77 75 00 och följ instruktionerna i röstmeddelandet.

Mina sidor/Logga in: Via Mina Sidor kan du sköta dina ärenden digitalt när det passar dig. Du kan bland annat teckna eller avsluta elnätsavtal, anmäla digital faktura, se information om din energiförbrukning och se dina fakturor. Du loggar enkelt in på tjänsten med Bank-ID.

faktura

Din faktura

Här får du information om hur du tyder din faktura och de olika posterna på fakturan betyder.

Läs mer
radgivning

Konsumenträtt & Rådgivning

Vill du få tips på hur du kan spara energi hemma eller vill veta mer om var du kan vända dig gällande konsumenträtt?

Läs mer
driftstatus sms

Driftinformation via sms

Registrera dina kontaktuppgifter för att snabbt och smidigt få information och eventuella avbrott.

Läs mer
flytt

När du flyttar

Är du på väg att flytta in i eller från en fastighet som är ansluten till Falbygdens Energis elnät?

Läs mer
telefonoperator

Vanliga frågor

Vill du veta hur du anmäler e-faktura? Eller hur du loggar in på Mina Sidor?

Läs mer
felanmalan

Felanmälan

Behöver du felanmäla något? Här hittar du kontaktuppgifter för de olika avdelningarna.

Läs mer
spara energi

Ny prismodell för effektavgift

Den 1 september 2022 förändrades prismodellen för effektavgiften. Läs mer om vad det innebär för dig.

Läs mer